عایق الاستومری

عایق الاستومری k-flex

عایق الاستومری

عایق الاستومری محصولی ایده آل برای جایگزینی با عایق های سنتی بوده و دارای کاربرد های وسیعی جهت عایق کاری سیستم های لوله کشی , کانال ها , خطوط لوله انتقال سیالات و گاز ها  , مخازن , تجهیزات , دیوار ها , سقف های کاذب می باشد .

همچنین در صنایع مختلف مانند تهویه مطبوع ( R & HVAC ) , ساختمان , نفت , گاز , پتروشیمی , نیروگاهی , شیمیایی , غذایی , بهداشتی , خودرو سازی قابل استفاده می باشد.

شایان ذکر است این نوع محصولات در انواع مختلف اعم از پشت بر چسب دار , روکش آلومینیوم مسلح ساده با ضخامت مو ۱۳۰ یا ۲۳۰ قابل تولید می باشد.

ویژگی های منحصر به فرد عایق های الاستومری :

غیر قابل اشتعال , مقاوم در دماهای ۲۰۰-  تا ۱۰۵+ درجه سانتی گراد, مقاومت بالا در برابر جذب و نفوذ پذیری بخار آب دارای ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین W/M.K  ۰/۰۳۳ درجه سانتی گراد تا ۰ , دوستدار محیط زیست و فاقد گاز های سمی CFC / HCFC , دارای وزن مخصوص kg/m3 -50 تا ۴۵ , مقاوم نسبت به UV و ازون , عدم ایجاد خوردگی در زیرعایق , مقاوم به مواد شیمیایی , بدون ایجاد حساسیت پوستی و تنفسی , دارای ساختار سلولی بسته بالغ بر ۹۵% , عدم امکان رشد قارچ و باکتری .

از لوازم مورد نیاز جهت نصب و استفاده از عایق–الاستومری می توان به چسب عایق الاستومری , نوار درزگیر چسبدار , نوار درزگیر آلومینیومی , نوار درزگیر برزنتی / پلیمری می توان اشاره نمود .

 

 

 مزیت های سلول بسته بودن عایق-الاستومری

سلول بسته

عایق های حرارتی سلول-بسته دارای مزیت هایی بر محصولات سلول-باز پشم سنگ یا پشم شیشه رایج دارد:
– دارای هدایت حرارتی بهتر هستند, زیرا هوای درون سلول های-بسته دارای جنبش کمتر نسبت به محصولات سلول-باز است سلول های-باز بنابراین جزئی از انتقال حرارت هستند که تبادل گرمایی کمتری دارند .
– انتشار بخار درون عایق-الاستومری خیلی کمتر است , بنابراین هدایت حرارتی برای مدت بیشتری تضمین می شود حتی بدون استفاده از رنگ محافظتی
– خصوصیات مکانیکی بهتر هستند .
– باعث جلوگیری رشد باکتری ها می شود , زیرا باکتری ها نمی توانند در چنین ساختاری رشد کنند.

مقاومت در برابر انتشار بخار آب (فاکتور μ)

عایق الاستومری فاکتور Mu

مصالح ما در مقابل نفود انتشار بخار آب محافظ است . مقاومت بیشتر در برابر نفود انتشار بخار آب که با (Mu (μ) نشان داده می شود). پایداری عملکرد بیشتر در بازه زمانی است . این مزیت قابل توجه تر است زمانیکه عایق سرد استفاده می شود, وقتی ضخامت عایق انتخاب شود بنابراین برای دستیابی به دمای سطح بالاتر از نقطه شبنم محیط استفاده می شود . رطوبت محیط سعی می کند برای رسیدن به تعادل درون عایق نفوذ کند . چون هدایت حرارتی آب برابر ۰,۵۸ W / (mK), است و بنابراین حدود ۱۶ برابر بیشتر از عایق ما است هر مقدار نفوذ آب می تواند کارایی عایق را کاهش دهد. شکل چگالش روی سطح لوله و مجاری دلیل اصلی خوردگی در زیر عایق می شود که به سرعت منجر به آسیب لوله ها و داکت ها می شود .

رسانایی گرمایی (فاکتور λ)

فاکتور لاندا عایق الاستومری

جریان گرمایی , در شرایط استاتیک , از سطح مواد همگن عبور می کند . رسانایی گرمایی  قابلیت اندازه گیری انتقال حرارت مصالح است . همانطور که در شکل نمایش داده شده است مقدار λ کمتر برای عایق های حرارتی بهتر است .
نمودار مقایسه کننده خصوصیات مصالح مختلف :

آلمینیوم  λ = ۲۰۰ W/mk
آب λ = ۰٫۵۸ W/mk
چوب λ = ۰٫۱۲ W/mk
عایق الاستومری λ = ۰٫۰۳۳* W/mk
* at 0°C for K-FLEX ST product ≤ ۲۵ mm

پاسخ دهید