شوک گیر (snubber)

شو گیر آرمان عایق اسپادانا

شوک گیر ( Snubber ) یک مهار کننده ( Restraint ) هیدرولیکی یا مکانیکی می باشد که برای مهار بارهای دینامیکی به کار می رود.

( نمونه های بار دینامیکی را می توان بارهائی که توسط زلزله , ضربه قوچ , ضربه شیر اطمینان و … تولید می شوند, دانست ) اولین مزیت شوک گیر ها این است که قادر هستند در موقعیت هائی که انبساط و انقباض تحت دما مانع از استفاده یک تکیه گاه صلب می شود کارآمد باشند. وقتی که یک لوله تحت دما آرام آرام و به تدریج حرکت می کند یک شوک گیری طوری طراحی شده است که به صورت تدریجی جمع یا باز می شود کاملا منطبق بر حرکت لوله و زمانی که یک ضربه ناگهانی به سیستم وارد می شود ابزارهای داخلی شوک گیر در برابر ضربه ناگهانی مقاومت می نمایند و جلوی حرکت لوله را تحت این ضربات می گیرند در این حالت گفته می شود شوک گیر در حالت قفل ( lock Up ) می باشد. شوک گیر قادر به جذب نیروی وزن در سیستم نیست و باید به این نکته نیز توجه داشت که وزن شوک گیر و شرایط آن باید در تحلیل تنش سیستم لوله کشی در نظر گرفته شود.

شوک گیر ( Snubber ) هیدرولیکی

این نوع شامل دو استوانه (سیلندر) هم مرکز یا دو استوانه موازی و پیستون متحرک آنها می باشد . هر دو استوانه اصلی و جانبی از مایع پر شده و به سوپاپ های محدود کننده سرعت متصل هستند.
در شرایط عادی سوپاپ ها باز می مانند و اجازه حرکت آزادانه پیستون را تحت انقباض و انبساط می دهد . در شرایطی که سرعت آستانه به حدود ۸ اینچ در دقیقه برسد سوپاپ قفل کننده با بستن مقطعی جریان کار خود را انجام می دهد در این مرحله پیستون اصلی بار شوک را گرفته و به زمین منتقل می کند به محض مهار شوک سیستم به حالت نرمال باز می گردد.

فروش شوک گیر ( Snubber )  هیدرولیک

شوک گیر ( Snubber )  مکانیکی

همانند شوک گیر هیدرولیک این نوع شامل آرایش حرکت میله / استوانه (سیلندر) است . یعنی بوسیله کمک فنر درونی خود جلوی شوک را می گیرد.

شوک گیر مکانیکی

پاسخ دهید